Contenidos teóricos y prácticos de la asignatura
Esta asignatura se encuentra organizada en tres temas que corresponden a unidades temáticas seleccionadas del libro de texto. Dichas unidades proporcionan diferentes contextos a partir de los cuales se trabajarán las distintas habilidades comunicativas de la lengua inglesa (escrita y hablada), así como los conocimientos léxico-gramaticales necesarios para
alcanzar un nivel B2 del Marco Común Europeo de Referencia para las Lenguas (MCERL).
Tema 1. No limits (Unit 10)
- Grammar: Defining relative clauses and second conditional.
- Vocabulary: Medicine, injuries. Word focus: take.
- Critical thinking: Reading between the lines.
- Writing: Linking ideas.
Tema 2. Connections (Unit 11)
- Grammar: Reported speech and reporting verbs.
- Vocabulary: Communications, technology.
- Critical thinking: Opinions.
- Writing: An opinion essay. Essay structure.
Tema 3. Experts (Unit 12)
- Grammar: Third conditional, should have and could have.
- Vocabulary: Word building prefixes in-, im-, un-. Word focus: go.
- Critical thinking: Relevance.
- Writing: A website article. Checking your writing.
alcanzar un nivel B2 del Marco Común Europeo de Referencia para las Lenguas (MCERL).
Tema 1. No limits (Unit 10)
- Grammar: Defining relative clauses and second conditional.
- Vocabulary: Medicine, injuries. Word focus: take.
- Critical thinking: Reading between the lines.
- Writing: Linking ideas.
Tema 2. Connections (Unit 11)
- Grammar: Reported speech and reporting verbs.
- Vocabulary: Communications, technology.
- Critical thinking: Opinions.
- Writing: An opinion essay. Essay structure.
Tema 3. Experts (Unit 12)
- Grammar: Third conditional, should have and could have.
- Vocabulary: Word building prefixes in-, im-, un-. Word focus: go.
- Critical thinking: Relevance.
- Writing: A website article. Checking your writing.
Actividades a desarrollar en otro idioma
Todas las clases y actividades se realizarán en lengua inglesa.