Contenidos teóricos y prácticos de la asignatura
Esta asignatura se encuentra organizada en unidades temáticas (propuestas en la segunda parte del libro de texto utilizado para la asignatura Lengua inglesa I) que proporcionan diferentes contextos a partir de los cuales se trabajarán las distintas habilidades comunicativas de la lengua inglesa (escrita y hablada) así como los conocimientos léxico-gramaticales necesarios para alcanzar un nivel de B2+.
10. Talented people
10. Talented people
- Communicative aim: Describing skills, talents and experience.
- Grammar: Review of verb tenses. Articles a / an, the, zero art. Relative Clauses.
- Vocabulary: Careers. Wordbuilding: Verb + [preposition] + noun collocations. The senses. Word focus: self. Personal qualities.
- Critical thinking: Examining the evidence.
- Writing: Text type: a personal profile.
- Communicative aim: Getting clarification.
- Grammar: Could, was able to, managed to and succeeded in. Future in the past.
- Vocabulary: Education. Wordbuilding: Homonyms. Wordfocus: learn.
- Critical thinking: Explaining ideas.
- Writing: Text type: an email about a misunderstanding. Linking contrasting ideas.
- Communicative aim: Negotiating.
- Grammar: Focus adverbs only, just, even. Causative structures: have, get and make.
- Vocabulary: Money, services. Getting things done. Wordbuilding: The + adjective. Business words.
- Critical thinking: Opinion words.
- Writing: Text type: a short report. Writing skill: key phrases in report writing.
Actividades a desarrollar en otro idioma
Esta asignatura se imparte y evalúa en lengua inglesa, quienes se matriculen el ella deberían haber alcanzado previamente una competencia de B2. De aquí que se recomiende haber superado Lengua inglesa I.