Contenidos teóricos y prácticos de la asignatura
Esta asignatura persigue mejorar las destrezas comunicativas en la lengua inglesa por medio del desarrollo de la comprensión y la expresión tanto en su vertiente oral como escrita, así como los conocimientos léxico-gramaticales necesarios para alcanzar un nivel B1 del Marco Común Europeo de Referencia para las Lenguas (MCERL). Con este fin, los contenidos están organizados en tres temas que corresponden a unidades temáticas seleccionadas del libro de texto. Además, se desarrollarán de forma transversal estrategias de comunicación propias del inglés utilizado en contextos académicos.
Tema 1. Living space (Unit 7) (Violeta Jojo y Marta González)
Grammar: Used to, would and past simple. Comparison adverbs and comparison patterns.
Vocabulary: In the city. Wordbuilding (noun > adjective). Word focus: as and like.
Functions: Stating preferences and giving reasons.
Critical thinking: Descriptions.
Writing skill: Organising ideas.
Tema 2. Travel (Unit 8) (Violeta Jojo y Marta González)
Grammar: Verb patterns (-ing form and "to + infinitive). Present perfect simple and continuous. How long?
Vocabulary: Holiday activities. Travel problems. Wordbuilding (compound nouns).
Functions: Dealing with problems.
Critical thinking: Close reading.
Writing skill: Adjusting to formal/informal styles.
Tema 3. Consumption (Unit 9) (Violeta Jojo y Marta González)
Grammar: Passives. Articles. Quantifiers.
Vocabulary: Shopping. Wordbuilding (compund adjectives).
Functions: Buying things.
Critical thinking: Testing a conclusion.
Writing skill: Developing clarity: cohesion.
Tema 1. Living space (Unit 7) (Violeta Jojo y Marta González)
Grammar: Used to, would and past simple. Comparison adverbs and comparison patterns.
Vocabulary: In the city. Wordbuilding (noun > adjective). Word focus: as and like.
Functions: Stating preferences and giving reasons.
Critical thinking: Descriptions.
Writing skill: Organising ideas.
Tema 2. Travel (Unit 8) (Violeta Jojo y Marta González)
Grammar: Verb patterns (-ing form and "to + infinitive). Present perfect simple and continuous. How long?
Vocabulary: Holiday activities. Travel problems. Wordbuilding (compound nouns).
Functions: Dealing with problems.
Critical thinking: Close reading.
Writing skill: Adjusting to formal/informal styles.
Tema 3. Consumption (Unit 9) (Violeta Jojo y Marta González)
Grammar: Passives. Articles. Quantifiers.
Vocabulary: Shopping. Wordbuilding (compund adjectives).
Functions: Buying things.
Critical thinking: Testing a conclusion.
Writing skill: Developing clarity: cohesion.
Actividades a desarrollar en otro idioma
Esta asignatura se imparte en inglés. El material bibliográfico y las fuentes utilizadas también estarán en este idioma. El nivel correspondiente a este curso y que, por tanto, se exigirá a los alumnos en consonancia con la competencia CE1 (véase listado) el es B1 del Marco Común Europeo de Referencia para las lenguas (MCERL).