Grado en Estudios Ingleses (2020 - 2021)

BURGESS, SALLY FRANCES

Categoría profesional: Profesor/a Contratado Doctor
Formación académica fundamental:
Bachelor of Arts (History and Indian Studies), University of Melbourne
Master of Arts (Applied Linguistics), University of Reading
Licenciatura en Filología inglesa, Universidad de Alicante
Doctor of Philosopy (Applied Linguistics), University of Reading
Royal Society of Arts Diploma in Teaching English as a Foreign Language to Adults
 
Breve currículo profesional genérico:
Profesora del Departamento de Filología inglesa y alemana, desde 1985 hasta la actualidad
Graduate Assistant to the Dean of the Faculty of Science, University of Melbourne, Australia, 1978-1979
English as a foreign language teacher, London Study Centre, Londres, 1980-1984
Es autora de numerosas metodos para la enseñanza de inglés publicados por el editorial Pearson Education. El más reciente de ellos es
Sally Burgess & Amanda Thomas Gold Advanced Coursebook. 2019. 
 
Breve currículo investigador:
Publicaciones recientes
Burgess, S., Martín-Martín, P.A. &  Balasanyan, D.  Critical, critical-pragmatic and pragmatic approaches to English publication purposes training: the case of Spanish-speaking humanities doctoral students
in Corcoran, J. Muresan, L and Englander, K (Eds.) Pedagogies and policies for publishing research in English.  Routledge. 2019; pp. 128-140

Cargill, M.; Burgess, S. (Eds.) (2017). Publishing Research in English as an Additional Language: Practices, Pathways and
Potentials.
 University of Adelaide Press: Adelaide, Australia, 2017.

Burgess, S. (2017). Accept or contest: A life-history study of humanities scholars’ responses to research evaluation policies in Spain. In Cargill, M. & Burgess, S. (Eds.) Publishing research in English as an Additional Language: Practices, pathways and potentials, Margaret Cargill and Sally Burgess, Adelaide: University of Adelaide Press.2017; pp. 13-31.

Burgess, S. Centre–Periphery Relations in the Spanish Context: Temporal and Cross-Disciplinary Variation.
In The Semiperiphery of Academic Writing; Bennett, K., Ed.; Palgrave Macmillan: London, UK, 2014; pp. 93–104.

Burgess, S.; Gea-Valor, M.L.; Moreno, A.I.; Rey-Rocha, J. A ordances and constraints on research publication:
A comparative study of the language choices of Spanish historians and psychologists. J. Engl. Acad. Purp.
2014, 14, 72–83.

Dirección de tesis doctorales

A Genre-analytic study of English and Spanish Research article abstracts in the experimental social sciences, Pedro A. Martín Martín, 1 de septiembre de 2003, La Laguna.

The acquisition of lexical bundles in English for academic purposes: a multidisciplinary study of novice authors, Diana Balasanyan, 19 de septiembre de 2017, La Laguna.
 
Líneas de investigación:
Lingüística aplicada, especialmente el discurso académico y las estrategias utlizadas por investigadores españoles para publicar los resultados de su investigación en el ámbito internacional.
Es miembro del grupo de investigación ENEIDA (Equipo Nacional de Estudios Interculturales sobre el Discurso Académico)
Portal del investigador: Enlace al Portal de la Investigación
Fecha de la última modificación: 07-07-2020
Tutorías primer cuatrimestre:
DesdeHastaDíaHora incialHora finalLocalizaciónPlantaDespacho
Observaciones: https://tinyurl.com/y7n24x96
Tutorías segundo cuatrimestre:
DesdeHastaDíaHora incialHora finalLocalizaciónPlantaDespacho
Observaciones: https://tinyurl.com/y7n24x96
Tutorías primer cuatrimestre:
DesdeHastaDíaHora inicialHora finalTipo de tutoríaMedio o canal de comunicación
Observaciones:
Tutorías segundo cuatrimestre:
DesdeHastaDíaHora inicialHora finalTipo de tutoríaMedio o canal de comunicación
Todo el cuatrimestre Martes 14:15 15:15 No presencial Aula virtual de la asignatura
Todo el cuatrimestre Miércoles 11:00 15:00 No presencial Aula virtual de la asignatura
Todo el cuatrimestre Lunes 14:15 15:15 No presencial Aula virtual de la asignatura
Observaciones: