Double Degree in English Studies and Applied Francophone Studies

Teaching coordination

In accordance with the Internal Quality Assurance System (SGIC) of the Philology Section, the degree has teaching coordination mechanisms (horizontal and vertical), the main objective of which is to establish the system to coordinate teaching activity, both in terms of the programming of the subjects and their development and evaluation, in order to guarantee that they are carried out in accordance with the forecasts made, that is, that the temporal planning of the same, the sequencing of the contents of the different subjects and courses that make up the study plan and the allocation of the student's workload are adequate to ensure the correct acquisition of the learning outcomes.

La Comisión de Calidad de la Sección, con objeto de efectuar la planificación, organización y seguimiento de la coordinación docente de la titulación de Grado, establece los procesos a aplicar en la gestión y revisión de la coordinación de las actividades docentes de la titulación. El Grado cuenta con la estructura precisa para llevar a cabo dicha coordinación en diferentes niveles: coordinadores de titulación, coordinadores de curso y coordinadores de asignatura. La coordinación docente se realiza horizontalmente tanto entre el profesorado de una misma asignatura (coordinación de asignatura) como entre el profesorado de las asignaturas de cada curso (coordinación de curso), y verticalmente en la comisión académica del Grado, integrada por los coordinadores de curso y el/la coordinador/a de Grado, quien  favorecerá la comunicación y coordinación, entre los diferentes cursos. Dicha comisión se reúne, al menos, en dos ocasiones: al inicio del curso para definir los objetivos y al final del curso para la evaluación de la coordinación docente y el rendimiento académico.

Likewise, the Quality Committee, which includes, among others, the coordinators of the Section's various degrees, analyzes the strengths and weaknesses found in relation to the quality of the teaching provided, and establishes appropriate improvements.

FUNCTIONS AND COMPETENCES OF COURSE COORDINATORS (Approved by the Quality Committee on March 23, 2017)