Contenidos teóricos y prácticos de la asignatura
Esta asignatura persigue mejorar las destrezas comunicativas en la lengua inglesa por medio del desarrollo de la comprensión y la expresión tanto en su vertiente oral como escrita, así como los conocimientos léxico-gramaticales necesarios para alcanzar un nivel B1 del Marco Común Europeo de Referencia para las Lenguas (MCERL). Con este fin, los contenidos están organizados en tres temas que corresponden a unidades temáticas seleccionadas del libro de texto.
Tema 1. Living space (unit 7) [Mª del Carmen Fumero Pérez (PA 101 / PA 102). Dolores Torres Medina y Pedro J. Domínguez Caballero de Rodas (PA 201)]
Grammar: Used to, would and past simple. Comparison adverbs and comparison patterns.
Vocabulary: In the city. Wordbuilding (noun > adjective). Word focus: as and like.
Functions: Stating preferences and giving reasons.
Critical thinking: Descriptions.
Writing: Text type (a description of a place). Writing skill (organising ideas).
Tema 2. Travel (unit 8) [Mª del Carmen Fumero Pérez (PA 101 / PA 102). Dolores Torres Medina y Pedro J. Domínguez Caballero de Rodas (PA 201)]
Grammar: Verb patterns (-ing form and "to + infinitive). Present perfect simple and continuous. How long?
Vocabulary: Holiday activities. Travel problems. Wordbuilding (compound nouns).
Functions: Dealing with problems.
Critical thinking: Close reading.
Writing: Text type (a text message). Writing skill (informal style).
Tema 3. Consumption (unit 9) [Mª del Carmen Fumero Pérez (PA 101 / PA 102). Dolores Torres Medina y Pedro J. Domínguez Caballero de Rodas (PA 201)]
Grammar: Passives. Articles. Quantifiers.
Vocabulary: Shopping 1. Wordbuilding (compund adjectives). Shopping 2.
Functions: Buying things.
Critical thinking: Testing a conclusion.
Writing: Text type (customer feedback). Writing skill (clarity: pronouns).
Tema 1. Living space (unit 7) [Mª del Carmen Fumero Pérez (PA 101 / PA 102). Dolores Torres Medina y Pedro J. Domínguez Caballero de Rodas (PA 201)]
Grammar: Used to, would and past simple. Comparison adverbs and comparison patterns.
Vocabulary: In the city. Wordbuilding (noun > adjective). Word focus: as and like.
Functions: Stating preferences and giving reasons.
Critical thinking: Descriptions.
Writing: Text type (a description of a place). Writing skill (organising ideas).
Tema 2. Travel (unit 8) [Mª del Carmen Fumero Pérez (PA 101 / PA 102). Dolores Torres Medina y Pedro J. Domínguez Caballero de Rodas (PA 201)]
Grammar: Verb patterns (-ing form and "to + infinitive). Present perfect simple and continuous. How long?
Vocabulary: Holiday activities. Travel problems. Wordbuilding (compound nouns).
Functions: Dealing with problems.
Critical thinking: Close reading.
Writing: Text type (a text message). Writing skill (informal style).
Tema 3. Consumption (unit 9) [Mª del Carmen Fumero Pérez (PA 101 / PA 102). Dolores Torres Medina y Pedro J. Domínguez Caballero de Rodas (PA 201)]
Grammar: Passives. Articles. Quantifiers.
Vocabulary: Shopping 1. Wordbuilding (compund adjectives). Shopping 2.
Functions: Buying things.
Critical thinking: Testing a conclusion.
Writing: Text type (customer feedback). Writing skill (clarity: pronouns).
Actividades a desarrollar en otro idioma
Esta asignatura se imparte en inglés. El material bibliográfico y las fuentes utilizadas también estarán en este idioma. El nivel correspondiente a este curso y que, por tanto, se exigirá a los alumnos en consonancia con la competencia CE1 (véase listado) el es B1 del Marco Común Europeo de Referencia para las lenguas (MCERL).