Degree in Early Childhood Education Teacher

Title indicators and results

A continuación se presentan los principales resultados de la titulación relacionados con el rendimiento académico, principales indicadores, satisfacción de los grupos de interés e inserción laboral. Estos resultados se analizan periódicamente por los responsables del centro/título y sus comisiones de calidad, haciéndose un seguimiento de su evolución para su mejora continua.

Academic performance rates

Data extracted from the ULL information system and expected results of the degree verification/modification report.

Grado en Maestro/a de Educación Infantil
EVOLUCIÓN DE TASAS [%]
  Dato Memoria de Verificación Curso 17-18 Curso 18-19 Curso 19-20 Curso 20-21 Curso 21-22
Graduation rate 50
Dropout rate 15 10 11,9 3,4 11,8
Efficiency rate 85 92,8 90,6 91,7 92,7 96,2
Rate of return 86,8 88 93,3 93 91,1
Title success rate 93,9 94,9 98,1 97,7 96,3

Stakeholder satisfaction

El SAIC cuenta con procedimientos específicos para recoger la satisfacción de los diferentes colectivos que participan en los títulos, y su implementación se vertebra a nivel institucional. La Unidad Técnica de Calidad, en colaboración con los centros/títulos y otros agentes implicados, es la encargada de la gestión, planificación y aplicación integral de las encuestas de satisfacción que dan respuesta a los programas de evaluación y calidad institucionales (ACREDITA, AUDIT, DOCENTIA…). Las campañas de encuestas de satisfacción a los diferentes grupos de interés (estudiantes, profesorado, egresados, tutores externos -potenciales empleadores-, etc.,) son aplicadas periódicamente y de forma sistemática.

Grado en Maestro/a de Educación Infantil
DEGREE OF SATISFACTION OF STAKEHOLDERS [Likert scale 1 to 5]
  Curso 17-18 Curso 18-19 Curso 19-20 Curso 20-21 Curso 21-22
Overall level of student satisfaction with the degree 3,32 3,33 3,39 3,45 3,67
Degree of student satisfaction with teachers 3,21 3,27 3,31 3,54 3,56
Degree of student satisfaction with the resources 2,53 2,58 2,93 2,88 3,11
Degree of satisfaction of teachers with the degree 3,39 4,00 4,21 4,05 4,08
Degree of satisfaction of graduating students with the degree 3,60
Employers' satisfaction level with the degree 4,12 4,25 4,25

(*) NOTE: Satisfaction results are presented if 5 or more responses were obtained per course.

Indicators

Data extracted from the ULL information system.

Grado en Maestro/a de Educación Infantil
EVOLUTION OF INDICATORS
  Curso 17-18 Curso 18-19 Curso 19-20 Curso 20-21 Curso 21-22
New students 180 185 177 186 186
Average entrance grade 6,964 7,059 7,055 7,013 7,367
Total number of enrolled students 687 691 679 682 683
Number of graduating students 156 152 167 156 170
Number of graduating students (excluding adapted students) 156 150 166 156 170
Average duration of studies 4,083 4,12 4,133 4,083 3,859

Job placement

The main instruments the university uses to collect data on the employment of graduating students are quantitative values corresponding to the analysis of employment data obtained from the study of affiliations to the various Social Security regimes and the General Mutual Fund for Civil Servants of the State (MUFACE), which is completed with data from the population register and the ULL enrolment database.

The job placement results can be consulted below:

Programs related to career guidance, he entrepreneurship and the job placement (Job offers, scholarships, etc.) can be consulted on the website of the General Foundation of the University of La Laguna: