Pabellón de Gobierno, C/ Padre Herrera s/n
Apartado Postal 456
38200, San Cristóbal de La Laguna
Santa Cruz de Tenerife - España
Tel. Centralita: (+34) 922 31 90 00
Horario: L-V, 8:00 a 21:00 h

Este taller tiene el objetivo de dar a conocer estrategias prácticas para diseñar y facilitar sesiones orientadas a la gamificación y la inclusión en aulas universitarias. Será impartido por la profesora Madelon van Oostrom (Hanze University of Applied Sciences), socióloga, doctora por la Universidad de La Laguna y con una amplia experiencia en innovación. El taller será impartido en inglés y contará con un aforo de 30 participantes que podrán trabajar de forma participativa y colaborativa, en grupos de trabajo con actividades dinámicas que promoverán la experimentación, el intercambio de buenas prácticas y la transferencia a la docencia. Se celebrará el próximo 27 de noviembre, en horario de 12:00 a 14:00 horas, en la primera planta de la Torre Agustín Arévalo, aula Ficread. Esta acción formativa se enmarca en la alianza STARS EU, compuesta por nueve universidades, entre ellas la Universidad de La Laguna.
This workshop aims to present practical strategies for designing and facilitating sessions focused on gamification and inclusion in university classrooms. It will be delivered by Professor Madelon van Oostrom (Hanze University of Applied Sciences), a sociologist with a PhD from the University of La Laguna and extensive experience in innovation. The workshop will be conducted in English and is limited to 30 participants, who will work in a participatory, collaborative format in small groups engaging in dynamic activities that foster experimentation, the exchange of good practices, and direct transfer to teaching. It will take place on 27 November, from 12:00 to 14:00, on the first floor of the Torre Agustín Arévalo, Ficread classroom. This training activity is part of the STARS EU alliance, composed of nine universities, including the University of La Laguna.
The Interactive Game-Based Workshop on Digital Competence for educators and academic staff will take place on November 27, 2025. This hands-on session offers a fun and collaborative way to:
The workshop uses a game-based format to make learning meaningful and enjoyable. Location and time details are as follows:
Torre Agustín Arévalo, Ficread classroom
For more information, visit: Interactive Workshop on Digital Competence